Tror man får de individer man behöver!

Köpte min Hera från sörvilg 4 år insutten. Var sååå lycklig och allt gick jätte bra o jag red efter andra i skogen o följde med. Sen ibland tog ja en skritt i paddoken o tränade på att svänga o så.
Efter några månader (med vila emellan såklart!) så började de.....
Hon ville ej gå fram i paddoken, bara stannade o vägrade gå. Jag testade massor av olika saker men inget funkade. Tyvärr kunde jag ej vid denna tiden rida ut själv för då frös hon bara fast o stannade utanför gården. Hjälpte ej att sitta av för då stegrade hon sig o försökte bita mig. 
Tänkte vad är de för monster jag köpt?
Men jag är ej den som ger sig och detta handlade endast om ledarskap (gick super när jag red efter andra!). Jag tragglade på o gav mig inte en enda gång utan då fick de ta den tid de tog. Kände många gånger att vad har jag gett mig in på, hade hon varit såhär
När ja köpte hade jag aldrig köpt henne! 
Men vi kämpade på o tillslut så släppte de o sen blev hon bara bättre o bättre 😊. Idag är hon värdens underbaraste o jag kan rida ut själv. Jag har själv töltsatt henne , med kurser emellanåt för tränare såklart. Är sååå glad att jag gav mig fan på att detta ska vi bara ta oss igenom när hon var som värst. 
Älskar min lila häst ❤️
Nu har vi varit på lite äventyr i sommar. Åkt till kompisar o ridit och har även sovit över med henne 1 v hos en kompis o jävlar va fin o pigg hon blir när man åker bort, går fram överallt 😃! 
(null)

Ska bli såååå kul att se hur 2:a året blir för oss och hur hon kommer utvecklas! På söndag har vi kurs (första efter sommarvilan) 😃 spännande! 

Ha de bra där ute 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0